سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی گرافیکی: 15 نکته که همه طراحان تازه کار باید بدانند!

نظر

اگر برای پست‌های وبلاگ‌های مختلف، رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات آنلاین در حال طراحی تصاویر هستید، دیگر نیازی به گرفتن مدرک طراحی گرافیک ندارید. فقط کافی است، برخی از نکات مهم این حرفه را رعایت کنید. با این مقاله از Snappa با هورتاش همراه باشید.

15 نکته طلایی طراحی گرافیکی

در این پست، 15 نکته طراحی گرافیکی را که همه غیر طراحان یا طراحان تازه‌کار باید بدانند را برای شما ذکر خواهیم کرد. اگر آن‌ها را رعایت کنید، در راه تهیه گرافیک برای همه نیازهای آنلاین خود کاملاً آماده خواهید بود.

1. با یک پالت رنگی عالی شروع کنید

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که بهترین طرح‌ها دارای رنگ‌های زیبا هستند؟ این تصادفی نیست، انتخاب پالت رنگی کامل یکی از کلیدهای طراحی زیبا است.

طراحی گرافیکی و رنگ‌ها

استفاده از سایتی مانند ColourLovers به شما میلیون‌ها پالت رنگ زیبا می‌دهد. کافی است یک کد هگز را که دوست دارید پیدا کنید و از آن در طراحی خود استفاده کنید را در آن جست‌وجو کنید.

2. از فونت‌های مشخص استفاده کنید

فونت‌ها بسیار مهم هستند!

در حالت ایده آل، شما می‌خواهید خود را به 1 یا 2 فونت محدود کنید. این مسئله باعث می‌شود نگرانی در مورد تنوع ترکیب فونت‌ها وجود نداشته باشد. اگر می‌خواهید از چندین فونت استفاده کنید، یکی از آن‌ها را برای عنوان و دیگری را برای بدنه استفاده کنید.

3. یک فایل (swipe) داشته باشید

این اصطلاح از جهان کپی آمده است، اما در اینجا به همان اندازه قابل اجرا است. پرونده swipe به مواردی از نسخه‌های خوب که نویسندگان کپی می‌کنند اشاره دارد. در مورد شما، این به معنای موارد طراحی خوب است که شما می‌بینید و از آن‌ها ایده می‌گیرید.

از آن مثال‌ها استفاده کنید، آن‌ها را در جایی مانند کامپیوتر خود ذخیره کنید. اگر حق کپی رایت را، حداقل به‌صورت معنوی رعایت کنید، هیچ مشکلی در ایده گرفتن یا کمک گرفتن از کارهای درخشان وجود ندارد.

4. از خالی کردن فضا نترسید

خالی کردن فضا به مفهوم فاصله دادن نیست. در عوض، نترسید فضای خالی و سفیدی را در طراحی خود باقی بگذارید. بعضی اوقات، فضاهای خالی و سفید، زیبایی خاصی به طرح شما می‌بخشند و توجه‌ها را به سوی طرح شما متمرکز می‌کنند.

اغلب طرح‌ها چنان به هم ریخته‌اند که فضای سفیدی در طرح آن‌ها پیدا نمی‌شود. این نکته ممکن است نیاز به کمی تغییر ذهنی از طرف شما داشته باشد. اما با تغییر درست، می‌توانید از این مفهوم ساده برای پرش به گذشته طراحان به ظاهر متخصص استفاده کنید.

اگر می‌خواهید در مورد چگونگی استفاده از فضای سفید درس بگیرید، به هر تصویر بازاریابی ایجاد شده توسط اپل نگاه کنید.

طراحی گرافیکی اپل

5- اشیاء خود را تراز (Align) کنید

این کمک می‌کند تا عناصر طراحی بدون در نظر گرفتن اندازه‌های مختلف، در ترتیب موجود نگه داشته شوند. تراز صحیح روشی آسان است که به تصاویر شما ظاهری پیشرفته و حرفه‌ای می‌دهد.

 

6. برای پشتیبانی از پیام خود از آیکون‌ها استفاده کنید

آیکون‌ها مانند فلفل سیاه است. آن‌ها را می‌توان بالای هر طرحی که می‌خواهید استفاده کنید. و آیکون‌ها ادویه اضافی را به طراحی شما اضافه می‌کنند. و درست مانند اضافه کردن ادویه به غذا، به شما اطمینان می‌دهند که طرح شما طعم (شکل ظاهری) خوبی دارد.

7. قوانین طراحی خود را دنبال کنید

قوانین، چه قوانینی؟ مواردی که خودتان برای خود تعیین کرده‌اید.

احتمالاً شما نیز پیرو قوانین خاصی نیستید. اما در مواردی که در طراحی خود از مجموعه خاصی از رنگ ها، خطوط، بافت‌ها و غیره استفاده می‌کنید، برای اطمینان از انسجام در تصویر خود، با قوانین طراحی خود سازگار باشید.

8. تمیز و تکرار کنید

اگر با چندین طرح مختلف در یک کمپین تبلیغاتی، وب سایت یا پروژه دیگری کار می‌کنید، ممکن است ساده‌ترین راه برای شما تمیز کردن و تکرار باشد. یعنی طرح خود را کپی کنید و سپس فقط عناصر مورد نیاز را تغییر دهید. این عمل تضمین می‌کند که فرمت یکسان باشد، حتی وقتی محتوا را تغییر می‌دهید.

9. از انواع مشخصات مختلف فونت‌ها استفاده کنید

می‌توانید تنوع زیادی در استفاده از فونت‌ها به‌کار بگیرید، در حالی که هنوز هم عناصر را ثابت نگه می‌دارید. نکته اصلی استفاده از یک فونت خانواده است.

فونت‌های خانواده

نمونه‌ای از فونت خانواده می‌تواند Arial باشد که دارای فونت اصلی Arial است، همراه با گونه‌هایی مانند Arial Black Arial Narrow، و Arial Rounded MT Bold. این فونت‌ها همه متفاوت به نظر می‌رسند. با این حال، به اندازه کافی یک موضوع مشترک در آن‌ها وجود دارد که هنگام استفاده از آن در طرح ها، حس قوام ایجاد کند.

10. از تضادهای کامل استفاده کنید

استفاده از تضادها به شما کمک میکند تا نگرش را به طراحی خود بیفزایید و همچنین عناصر خاصی را از هم متمایز کنید. روش‌های زیادی برای تولید تضاد وجود دارد. در طراحی خود می‌توانید از رنگ‌های متضاد، فونت‌ها یا حتی فضای متضاد استفاده کنید.

طراحی گرافیکی و رنگ‌های متضاد

در مورد دنیای واقعی نیز به آن فکر کنید و خواهید دید که چرا این امر منطقی است. یک فرد قد بلند (به عنوان مثال کشتی گیر آندره غول پیکر، یا بازیکن بسکتبال یائو مینگ) جلب توجه می‌کند زیرا با جمعیت عمومی در تضاد است. همین امر در مورد عناصر متضاد در طراحی شما نقش دارد.

11. برای ایجاد حس نظم از یک یا دو خط استفاده کنید

خطوط به جا افتادن موارد در یک تصویر کمک می‌کنند و این حس را ایجاد می‌کنند که نظم کلی وجود دارد.

تکنیک دو خط

همچنین می‌توانید خطوط را به عنوان جداکننده بین عناصر مختلف در تصویر قرار دهید. در این حالت دوم، حس جدا شدن عناصر باعث ایجاد احساس برنامه ریزی و هماهنگی در طراحی می‌شود.

12. با تنظیم سطح روشنایی متن موجود در طراحی را بر روی تصاویر اضافه کنید

هنگامی که طراحی شما شامل قرار دادن متن روی تصاویر است، سطح روشنایی تصویر پس زمینه را تنظیم کنید یا یک پوشش رنگ اضافه کنید. به این ترتیب تصویر پس زمینه رنگ متن را جبران می‌کند، باعث می‌شود متن قابل خواندن باشد و طرح همچنان تمیز و شفاف به نظر برسد.

نور پس زمینه بسیار مهم است!

13. کپی بدن خود را با دقت در طراحی ساختار دهید

هر زمان که بدنه‌ای از متن داشته باشید (به عنوان مثال پاراگراف)، هر خط نباید بیش از تقریباً 30-40 کاراکتر داشته باشد. این شامل فضاها نیز می‌شود، بنابراین با دقت انتخاب کنید.

اگر بیش از این طول تقریبی باشید، خطر اینکه جملات برای خوانندگان سخت شوند، مواجه می‌شوید. و هر چه متن کوتاه تر و متن‌های شما بی‌‎احتیاط در یک جریان نامنظم قرار می‌گیرند.

14. به این فکر کنید که برای چه کسی طراحی می‌کنید

مگر اینکه طرح صرفاً برای لذت شخصی شما باشد، شما احتمالاً برای مخاطب خاصی طراحی کرد‌ه‌اید. هرگز آن کسی را که شما طراحی برای آن طراحی می‌کنید فراموش نکنید. این تضمین می‌کند شما چیزی را ایجاد کنید که مخاطب در نظر گرفته شده برای طراحی شما واقعاً بخواهد آن را ببیند و چیزی را که به آن‌ها واکنش مثبت نشان خواهد داد.

15. آن را ساده نگه دارید

فیلم‌های ابرقهرمانی و حماسه‌های علمی تخیلی به ذهن شما خطور می‌کند که جلوه‌های ویژه بسیار زیادی نیز دارد. انفجارهای بیش از حد، سفینه‌های فضایی سریع، روبات‌های غول پیکر و غیره. سرانجام جلوه‌های ویژه فقط با هم مبهم می‌شوند و بیشتر آنچه را که در جای دیگر فیلم اتفاق می‌افتد، قطع می‌کنند.

طراحی گرافیکی ساده

شما هنوز هم می‌توانید از جلوه های ویژه طراحی استفاده کنید. اما آن‌ها را به تعداد انگشت شماری روی طرح خود استفاده کنید. طرح خود را ساده نگه دارید تا زیبا و قابل فهم باشد.