سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمپین تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟

نظر

آژانس تبلیغاتی هورتاشکمپین تبلیغاتی ماموریت‌های زیادی را انجام می‌دهند و می‌توانند تاثیرگذاری زیادی در معرفی برندها، افزایش فروش و جذب مشتری داشته باشند.

بیاید درباره اینکه چگونه یک کمپین تبلیغاتی شکل می‌گیرد و کدام استراتژی به بهترین وجه متناسب با تجارت شما است، ‌صحبت کنیم. این مقاله را از هورتاش از دست ندهید.

کمپین تبلیغاتی یک استراتژیویژه طراحی شده برای دستیابی به نتایج و افزایش آگاهی از برند، فروش و ارتباطات در یک بازار خاص است که در بستر رسانه‌های مختلفی مجازی و حقیقی شکل می‌گیرد و به افزایش تبلیغات کمک می‌کند.

بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند ایجاد کمپین تبلیغاتی به معنای انجام تبلیغات ساده است در حالیکه آنها اشتباه می‌کنند. برای اینکه بتوانید از تبلیغات بهترین نتیجه را کسب کنید، سازماندهی درست از ابتدا؛ بسیار مهم است.

اگر قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید که به طور خاص برای تجارت شما طراحی شده توصیه می‌کنیم با یک متخصص مشورت کنید.

آژانس‌های تبلیغاتی که بطور ویژه در حوزه بازاریابی آنلاین فعالیت دارند می‌توانند بهترین گزینه باشند.

کمپین‌های تبلیغاتی بهترین روش برای دستیابی به نتایج مورد نظر شما و کسب و کارتان است چراکه علاوه بر رشد برندتان، شما قادر خواهید بود بودجه خود را بهینه و به معیارهای مربوط به تکامل اقدامات دسترسی پیدا کنید.

به همین دلیل است که کمپین تبلیغاتی مانند یک تکه کیک به نظر می‌رسد. در واقع کمپین تبلیغاتی تکه‌ای پروژه تبلیغاتی است، اما تکه‌ای که هم به دنبال آن هستند.

چگونه تیزر تبلیغاتی حرفه ای بسازیم؟

کمپین تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟

کلیدهای کمپین تبلیغاتی

هدف کمپین تبلیغاتی

حتی اگر مواقعی که به “اهداف” فکر می‌کنیم به فروش هم فکر کنیم، واقعیت این است که عناصر تبلیغاتی دیگری هم وجود دارند که باید روی آنها تمرکز کرد.

رایج ترین عناصر شامل دستیابی به مشتری‌های جدید، ترویج محصولات فعلی و عرضه محصولات جدید است.

همچنین می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی برای ارتقاء سطح آگاهی از برند، کمک به پیوند یک برند خاص با استفاده از احساسات یا بدون احساسات خاصی ایجاد کنید.

هرکدام که هدف شما باشد مهم است قبل از هر حرکتی برای شناسایی آن اقدام کنید.

استراتژی

بخشی از موفقیت یک کمپین در این مرحله اساسی تعیین استراتژیسنجیده است.

اگر بازار یا مخاطبان مورد نظر خود را به خوبی تعریف کرده باشید، تحقق اهداف بسیار ممکن‌تر خواهد بود. تعیین جزئیاتی که می‌خواهید به آنها رسیدگی کنید در تعیین استراتژی کمپین تبلیغاتی ضروری است.

به عنوان مثال دستیابی به اطلاعاتی نظیر سن، جنس، طبقه اجتماعی، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، عادات و سرگرمی‌ها همه می‌تواند در شناسایی صحیح مخاطب هدف شما کمک کننده باشد.

تقسیم بندی مخاطب

هنگامی‌که مخاطبان مورد نظر خود را به طور واضح تعریف کردید ، زمان آن فرا رسیده آنها را براساس محصولات یا خدماتی که می‌خواهید بفروشید یا ارائه دهید به گروه‌های مختلف تقسیم کنید.

شما باید خود را به جای مشتری‌های احتمالی قرار دهید و به سؤالات مربوط به برانگیختن علاقه آنها پاسخ دهید.

باید این سوالت را از خودبپرسید که آیا آنچه قرار است به مشتریان‌تان ارائه دهید، مفید است؟ آیا آنها قدرت خرید محصولیا خدمات شما را با قیمت تعیین شده دارند؟

 

معنای تبلیغات

بسیاری از ابزارهای مفید در اختیار شماست که می‌توانند به شما کمک کنند پیام کمپین را به بخش هدف خود منتقل کنید. در این مرحله باید تعریف کنیم که متداول‌ترین وسیله تبلیغ و انواع مختلف تبلیغات چیست.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

همانطور که از نام آن پیداست تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد به صورت گسترده تبلیغات ایجاد و مخاطب موردنظر خود را پیدا کنید.

این به معنای باز کردن یک خط ارتباطی است که به شما امکان می‌دهد به راحتی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

قالب‌ها و سیستم عامل‌های مختلف، استراتژی‌هایی براساس طراحی شخصی ارائه می‌دهد که معمولا از موفقیت بالایی برخوردار است.

بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیلی وسیله دیگری برای تبلیغات است که می‌تواند مورد علاقه کمپین شما باشد. اگرچه می‌توانید از آن برای دستیابی به موارد جدید استفاده کنید که در نتیجه می‌تواند منجر به ایجاد مشتری بالقوه شود.

استفاده از فرمول وفاداری آن نتایج باورنکردنی را ایجاد می‌کند. آیا می‌دانید دریافت یک خریدار جدید 7 برابر حفظ یک خریدار قبلی ارزشمندتر است؟

کمپین تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟

بازاریابی محتوا

مطمئناً این نوع از کمپین‌ها در حوزه تبلیغات آشنا به‌نظر می‌رسند. با این حال، سردرگمی‌ زیادی در مورد آنچه در بازاریابی محتوا مطرح شده وجود دارد.

برای جلوگیری از این سردرگمی‌، به این تعریف خوب از کمپین بازاریابی محتوا توجه کنید. “بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که با هدف ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب برای هدایت سودآور مشتری است.”

بنابراین همه چیز با ایجاد محتوای وبلاگ شروع می‌شود، اما این محتوا نمی‌تواند منحصرا تبلیغاتی باشد و شما باید به ارزش آن اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید برای اجرای بازاریابی محتوا باید به تولید مداوم محتوا، تولید محتوای مفید، تولیدکننده محتوا و مشتری توجه شود.

SEO و SEM

اگرچه متفاوت هستند، اما SEO و SEM غالباً باعث سردرگمی‌ می‌شوند. SEO بهینه سازی محتوای وب سایت یا وبلاگ شما است به گونه‌ای که موتورهای جستجو آنها را به خوبی در جستجوی ارگانیک قرار دهند.

SEM هم بهینه سازی را شامل می‌شود با این حال، در این حالت بهینه سازی به منظور یافتن “کلیک‌های مفید” برای جلب علاقه بازار بالقوه انجام می‌شود.

این کار از طریق تبلیغات نمایش داده شده در شبکه‌های موتور جستجو صورت می‌گیرد.

ارتباطات

پیام منتقل شده از کمپین تبلیغاتی موضوعی اساسی است. حتی اگر هر شرکت و هر استراتژی متفاوت باشند، کپی همیشه باید با طبیعی، سازمان یافته، روشن، موجز، روان و منسجم باشد.

به نظر می‌رسد آسان است، اما اگر این واقعیت را اضافه کنید که پیام نیز باید برای اینکه مخاطب شما را خسته نکند، مختصر باشد، وظیفه کارشناسان با تجربه است که این بخش را مدیریت کنند.

طراحی

همانطور که پیام مهم است، طراحی نیز اهمیت دارد. برای گنجاندن آخرین روندهای بازار مانند Material Design بهترین اتکا وب سایت‌ها و ارتباطات پاسخگو به عنوان بهترین گزینه جذب مخاطبان بیشتر است.

معیارها و KPI

محاسبه در زمینه‌های مختلف بسیار مهم است، اما در دنیای تبلیغات اهمیت بیشتری دارد. اگر محاسبه نداشته باشیم نمی‌توانیم بفهمیم چه چیزی خوب پیش می‌رود و چه چیزهایی نیاز به بهبود دارند.

بنابراین در یک کمپین تبلیغاتی معیارها باید بخشی جدایی ناپذیر از روند را تشکیل دهند. فقط با داده‌هایی که به دست می‌آوریم می‌توانیم همه چیز را بدانیم و مطابق آن عمل کنیم.

علاوه بر این باید به تفاوت بین معیارهای عمومی ‌و KPI را توجه کنیم. حتی اگر دومی ‌به خودی خود معیارهایی ارائه ندهد، آنها با نحوه سنجش اهداف استراتژیک شرکت شما سروکار دارند.

کمپین تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟

برای ایجاد کمپین تبلیغاتی نیاز به کمک دارید؟

هورتاش یک آژانس تبلیغاتی آنلاین با تجربه گسترده در بازار است. ما تبلیغات تجاری متعددی را برای مشاغل بزرگ و کوچک به طور یکسان طراحی و اجرا کرده‌ایم.

تخصص ما در تیم چند رشته‌ای ما است، افرادی که هورتاش را تشکیل می‌دهند با انگیزه و آماده هستند تا هرگونه چالشی را برعهده بگیرند.

علاوه بر این، ما در حال یادگیری هستیم تا آخرین روندهای ارتباطی و نیازهای مشتری و مخاطبان هدف‌شان تطبیق دهیم.

فلسفه ما در هورتاش متمرکز بر مشتریان است. بنابراین اگر تصمیم دارید ما را برای یک کمپین تبلیغاتی بکار بگیرید بهتر است زودتر با ما تماس بگیرید.

دید تحلیلی و توانایی عکس العمل

ما دوست داریم همه چیز را اندازه بگیریم زیرا این تنها راه برای دانستن این است که چه کاری را خوب انجام می‌دهیم و آیا هنوز جایی برای بهبود وجود دارد یا نه. راه دیگری که ما را متمایز می‌کند واکنش سریع ما است. ما سعی می‌کنیم از بروز هر مشکل احتمالی خودداری کنیم.

همیشه آزمایش کنید

برای اینکه ما بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را از مبارزات تبلیغاتی کسب کنیم، سیاست شرکت ما بطور مداوم ما را به سمت آزمایش سوق می‌دهد. این به ما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی آنلاین شما را به طور مداوم بهینه کنیم.

ما به دنبال این هستیم تا تعداد کاربرانی که از کار شما راضی هستید را بیشتر کرده و آنها را به برند شما علاقه‌مند کنیم.

اگر احساس می‌کنید هورتاش مطابقت خوبی با معیارهای کاری شما دارد، با ما تماس بگیرید تا ما با یک کمپین تبلیغاتی آنلاین به خوبی بتوانیم برند شما را بهبود ببخشیم.

#کمپین_تبلیغاتی#تبلیغات#استراتژی_تبلیغات#بازاریابی_محتوا#محتوای_وبلاگ#SEO#استراتژی_بازاریابی_آنلاین